Pàgines

dissabte, 27 d’abril del 2013

VENTALLS



Els alumnes de tercer i quart estan decorant uns ventalls per donar un toc de color a la calor de l'estiu. Aquesta activitat es porta a terme en els Tallers de Cicle Mitjà.


UN TOC DE COLOR, A LA CALOR !!


Primer dissenyem el nostre ventall en un full a mida real. Un cop  definida quina serà la decoració, la calquem al ventall . Ja podem començar a posar color a les formes. Hem utilitzat uns retoladors especials per a roba. 




IMATGES DEL DISSENY I DEL VENTALL ACABAT.

 Aquí us deixo una mostra dels ventalls realitzats fins ara. Desitjo que us agradin.


VENTALLS DELS ALUMNES DE 3r i 4t (8,9 i 10 anys)



 

dijous, 25 d’abril del 2013

OCELL AMB CD


De la mateixa manera que es va realitzar el PEIX AMB CD, aquest cop hem fet aquests ocells.


Ocells amb cd's - Alumnes de 4t (9 -10 anys)


Material:
  • Cd's usats (es tracta de reciclar).
  • Retoladors permanents.
  • Fulls de colors DIN A-4.
  • Cola blanca.
  • Retoladors, aquarel.les o el que més us agradi per decorar.
  • Cartolina blanca.
  • Llana o cordill.
  • Tisores, llapis i goma.

Per fer aquests ocells necessitem marcar el contorn del cd en una cartolina blanca i inventar-nos un cap, una cua i les potes  pel nostre ocell, podeu fer la forma que vulgueu. Desprès pintem amb aquarel.les.

A continuació, decorem la part brillant del cd (el que és el cos de l'ocell) amb els retoladors permanents. L'enganxem a la cartolina. 

Finalment, pleguem mig full de color fins obtenir un vano i el passem pel forat del cd i que seran les ales. 









diumenge, 21 d’abril del 2013

SALTIMBANQUIS



SALTIMBANQUI




Aquest saltimbanqui no és difícil de fer, ja ho veuràs!  Tot el que necessitàs és:

- un rotllo de paper higiènic
- retalls de cartolines
- retolador
- cola
- grapadora
- tempera







SALTIMBANQUI FET AMB ACORDIONS TRENATS 

Per realitzar aquest saltimbanqui has de fer quatre acordions trenats de cartolina.
                 
TRENAT DE CARTOLINA
Per fer un acordió necessitàs dues tires de cartolina de la mateixa amplada i longitud. 

Col.loca els extrems un sobre l'altre   en angle recte i enganxa'ls. Ara has d'anar doblegant en diagonal la tira que queda per sota. Pas a pas es va formant el teu acordió.

Quan ja no tinguis més cartolina per doblar,  enganxa els extrems i talla el sobrant ,si n'hi ha.

Pintem el rotllo de paper amb tempera. Un cop seca la pintura, afegim els braços i les cames al cos, amb l'ajuda de la grapadora. Per últim, dibuixem un cercle que serà el cap i el decorem.



SALTIMBANQUI
SALTIMBANQUIS- Alumnes de 2n ( 7-8 anys)





dijous, 18 d’abril del 2013

PUNTS DE LLIBRE

 

Aquí teniu una mostra dels punts de llibre que aquest any hem dissenyat per per celebrar la Diada de Sant Jordi.

 

 ALUMNES DE 3 ANYS

ALUMNES DE 2n (7-8 anys)



ALUMNES DE  3r (8-9 anys)



ALUMNES DE 4t (9-10 anys)



ALUMNES DE 5è i 6è ( 10-11-12 anys)





dimarts, 16 d’abril del 2013

ROSES




ROSES VERMELLES - Estampació


Els nens i nenes de P-3 anys han estampat aquestes roses amb carxofes.  Us deixo una seencia del procés i el resultat final d'aquesta activitat.



IMATGES DEL PROCÉS - Alumnes de 3 anys





diumenge, 14 d’abril del 2013

LA LLEGENDA DE SANT JORDI


Els nens i nenes de primer han recordat la llegenda de Sant Jordi. Han comprovat que existeixen diferents versions  i diferents il.lustracions.  Llavors hem decidit fer la nostra pròpia. Primer hem pensat quins són els personatges que hi sortien. Un cop dibuixats, hem vist que cadascú els havia fet diferents. Els hem retallat i  enganxat sobre un retall de cartolina que després plastificarem.  








Aquests dibuixos dels personatges de la llegenda  de Sant Jordi ens han servit per realitzar aquests punt de llibre.  


PUNTS DE LLIBRE- alumnes de 1r





Clica sobre la imatge, hi trobaràs jocs i activitats relacionades amb Sant Jordi.









dijous, 11 d’abril del 2013

QUIN RAM DE FLORS !!



RAM DE FLORS


La primavera esclata per tot arreu, per que no dibuixar un ram de flors?
No tenen perquè ser totes les flors iguals ...està clar... la imaginació  sempre ha d'estar per davant  Aquest vídeo ens ha ajudat a descobrir un munt de flors, una explosió de formes i colors.








Alumnes de 1r ( 6 - 7 anys)




dissabte, 6 d’abril del 2013

GIRA-SOLS



 
 Els gira-sols són un dels temes preferits per molts artistes. Hem decidit pintar un camp de  gira-sols.  Per realitzar aquest treball, ens hem ajudat de fotografies i hem observat molt bé les imatges.

Aquí teniu unes imatges del procés i del resultat final.





IMATGES DEL PROCÉS - alumnes de 3r







ELS NOSTRES GIRA-SOLS





dimecres, 3 d’abril del 2013

A LA MANERA DE HANOCH PIVEN



DIBUIXEM AMB OBJECTES





Objetos que hablan, Hanoch Piven por hacerfamilia




Hanoch Piven és un artista de talla internacional que des de fa deu anys realitza tallers per tot el món, en els que s'apliquen els principis de la seva tècnica de collage, on nens i adults experimenta amb objectes quotidians per crear les seves pròpies obres d'art . A més de ser una manera fàcil i divertida de crear objectes artístics, educadors i professors han rebut els tallers de Hanoch Piven com una eina eficient, útil i lúdica.



TREBALLS DELS ALUMNES DE 6è



CLICA AQUÍ



Aules Creatives neix amb la missió d'inspirar als educadors a fomentar la creativitat en les aules i convertir el món en un lloc una mica millor. Hanoch Piven col.labora en aquest projecte impartin tallers. Si vols saber més clica sobre la imatge.









dilluns, 1 d’abril del 2013

PAPALLONA VOLA-VOLA


La primavera  ja ha arribat i aquí teniu unes simpàtiques i senzilles papallones .
 


 



Materials necessaris:

- Témperes de diferents colors
- Rotlle de paper higiènic
- Neteja pipes
- Retoladors 

- Retalls de cartolina
- Cola i grapadora

- Tisores
- Llapis i goma


 



Explicació pas a pas:
Primer pintem amb témpera un rotllo de paper higiènic
Amb un rectangle de cartolina, dibuixem les ales i les retallem.
Decorem de manera lliure amb retoladors les ales , pel davant i pel darrera.
Dibuixem i retallem el cap amb un altre retall de cartolina.
Per acabar amb cola i grapes unim les ales al cos de la petita papallona i al cap amb les antenes.



PAPALLONES - ALUMNES DE 1r